Nivell:
Cicle superior.
Espai:
Aula ordinària.
Material:
Llibreta, ordinador,
llibres, vídeos, diccionaris...
Activitat: Esbrinem més sobre
la població que ens envolta
El
desenvolupament de l’activitat tindrà dues parts clarament diferenciades. La
primera part consistirà en que els alumnes distribuïts en grups cooperatius,
responguin preguntes relacionades amb el tema de la població actual. Aquestes
preguntes son qüestions que les hauran de cercar en el bloc informatiu, a la
xarxa, a llibres, diccionaris o a qualsevol altre recurs. Les preguntes són les
següents:
- Què és la població activa? Quantes persones són actives a Espanya? Quin percentatge de població és?
- A quin sector d'activitat hi ha més gent? Perquè?
- Què és la població no activa? Quins grups hi ha?
- Què ha passat a Espanya en els últims anys a nivell de treball? Perquè?
La segona part de la
activitat consisteix en que a partir de tota la informació extreta de la
primera part de la activitat i de la informació que els nens i nenes hagin
trobat a la seva recerca, hauran d’elaborar un llistat amb els factors que
considerin més rellevants d’aspectes de població que tinguin al voltant i
coneguin. Ex: el meu pare forma part de la població activa, la meva mare
procedeix d’una zona rural…Una vegada feta la llista, arrel dels factors que
més hagin sortit, es comentarà a la classe i a partir de la informació de tots ells
s’haurà de realitzar un gràfic de barres.
Objectius:
- Recollir dades i informació sobre fets coneguts tot utilitzant tècniques de recompte senzilles.
- Ordenar les dades.
- Expressar les dades en un diagrama de barres.
- Comparar dades i gràfics.
- Treure conclusions sobre les dades treballades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada